Aktuelle Zeit: 03.06.2020 05:35:39

Alle Zeiten sind UTC + 1 Stunde [ Sommerzeit ]




Ein neues Thema erstellen Auf das Thema antworten  [ 8 Beiträge ] 
Autor Nachricht
 Betreff des Beitrags: GPA
BeitragVerfasst: 17.03.2020 22:46:58 
Offline

Registriert: 17.10.2019
Beiträge: 122
It was earlier that i realized myself: how to recognize pure speedregulation with PZB?
With this topic GPA on the forum..a eyeopener.

Die Überwachung eines GPA erfolgt in Deutschland über eine Schaltung der Punktförmigen Zugbeeinflussung (PZB).

Is this subject to find in the manual too?
Geschwindigkeitsprüfabschnitt ...not to find in the manual this word.


Wiki:
The monitoring of a GPA is carried out in Germany via a circuit of the point-shaped tensile influence (PZB). A test section is 1000 meters long and starts with the Lf 6 (speed-arrival design) or Zs 3v. This shows the highest permissible speed, which can be driven from the following signal Lf 7 (speed signal) or Zs 3. This signal marks the end of the test section at the same time. Between these signals, a test track consisting of up to three track magnets is laid at different distances depending on the speed change.


Zuletzt geändert von janamdo am 17.03.2020 22:49:15, insgesamt 2-mal geändert.

Nach oben
 Profil  
 
 Betreff des Beitrags: Re: GPA
BeitragVerfasst: 17.03.2020 22:52:17 
Offline
Benutzeravatar

Alter: 45
Registriert: 24.06.2002
Beiträge: 2228
Wohnort: Schwäbisch Gmünd
Aktuelle Projekte: Augsburg - Donauwörth
Zitat:
Is this subject to find in the manual too?
2.12.2.2.3.4 Speed checking sections


Nach oben
 Profil  
 
 Betreff des Beitrags: Re: GPA
BeitragVerfasst: 18.03.2020 15:41:44 
Offline

Registriert: 17.10.2019
Beiträge: 122
Michael Springer hat geschrieben:
Zitat:
Is this subject to find in the manual too?
2.12.2.2.3.4 Speed checking sections

Thanks

In the hobby manual :
2.12.2.2 ETCS level 1LS
?
2.12.2.3 ETCS level 1 FS

Where is 2.12.2.2.3.4..or do i miss something.

No it is 2.12.3.2.3.4 : Speed checking sections

Further i ask myself : the speed checking sections where are they situated excactly on the tracks ( probably not on the "free track"( freie bahn ) ?


Zuletzt geändert von janamdo am 18.03.2020 15:45:33, insgesamt 1-mal geändert.

Nach oben
 Profil  
 
 Betreff des Beitrags: Re: GPA
BeitragVerfasst: 18.03.2020 16:04:17 
Offline
Administrator
Benutzeravatar

Registriert: 04.07.2002
Beiträge: 29840
Wohnort: Braunschweig
see 2.12.3.2.3.4 .....


Nach oben
 Profil Website besuchen  
 
 Betreff des Beitrags: Re: GPA
BeitragVerfasst: 18.03.2020 17:21:01 
Offline
Benutzeravatar

Alter: 56
Registriert: 08.12.2001
Beiträge: 495
Wohnort: Münchberg (an der KBS 850), jetzt Erlangen
Aktuelle Projekte: Straßenbahn Bergen, Metro Riyadh, Elektrifizierung von Dänemark, usw. - im Original
janamdo hat geschrieben:
Further i ask myself : the speed checking sections where are they situated excactly on the tracks ( probably not on the "free track"( freie bahn ) ?


There are a lot of situations where speed checking sections may be located:
  • At the location of announcement of speed reduction to 80 or 90 km/h (signal Lf6 or distance signal with such Zs3v). In this case it has a 1000Hz PZB magnet.
  • Between Lf6 and Lf7 for speed reduction to 100 km/h or more with 2000Hz PZB magnet. In both cases it may miss, if there's only small speed reduction.
  • At speed-critical line sections, e.g steep downward gradient, to ensure that train does not accelerate too much. Using 2000Hz magnet. As far as I know this case does not exist in Zusi3 lines up to now. I had it implemented in the old Zusi2 line KBS850 "Schiefe Ebene", where it exists also in reality.

Other possible locations may also exist, which I don't know.

Klaus


Zuletzt geändert von KlausMueller am 18.03.2020 17:21:39, insgesamt 1-mal geändert.

Nach oben
 Profil Website besuchen  
 
 Betreff des Beitrags: Re: GPA
BeitragVerfasst: 18.03.2020 20:51:04 
Offline

Registriert: 17.10.2019
Beiträge: 122
Thanks
Is about antipiciating on the speed signals.. the real traindriver must study his trajects ( bahnlehr )
So he know at forehand were the speed reductions are to find?


Nach oben
 Profil  
 
 Betreff des Beitrags: Re: GPA
BeitragVerfasst: 13.05.2020 08:17:24 
Offline
Benutzeravatar

Alter: 38
Registriert: 20.12.2003
Beiträge: 928
Wohnort: Kaiserslautern
Aktuelle Projekte: Selbst + ständig = selbständig. :D
Hi,

as already has been written before, there's some standard situations where GPAs are 'usually' placed:

A) At a distance-signal or Lf 1/6 if the target speed is 80 or 90 km/h, using a 1,000 Hz influence if the train passes at 95/105 or more (to avoid slower trains which might run in PZB-mode "U" or "M" to be forced unneccessarily into speed reductions < 55 or 70)

B) between a distance-signal or Lf 1/6 if the target speed is > 90 and the reduction is > 15% of the speed limit valid before the announcement, using a 2,000 Hz influence to instantly stop trains exceeding a speed limit depending on the target speed (e.g. target speed = 100, speed limit at GPA is 115). This may sound rather drastic, but as most rules, this is the result of some rather tragic accidents.

The train drivers obviously have to know their line, but even if not, knowing the general rules will tell them (in addition to the timetable, which indicates every change of speed restrictions) where to expect such; for temporary speed restrictions, the information can be found in the "La".

J


Nach oben
 Profil  
 
 Betreff des Beitrags: Re: GPA
BeitragVerfasst: 17.05.2020 15:22:12 
Offline

Registriert: 17.10.2019
Beiträge: 122
Thanks
Learning more about the GPA positions is to see in the timetable and bringing this in relation wth the signalling


Nach oben
 Profil  
 
Beiträge der letzten Zeit anzeigen:  Sortiere nach  
Ein neues Thema erstellen Auf das Thema antworten  [ 8 Beiträge ] 

Alle Zeiten sind UTC + 1 Stunde [ Sommerzeit ]


Wer ist online?

Mitglieder in diesem Forum: 0 Mitglieder und 1 Gast


Du darfst keine neuen Themen in diesem Forum erstellen.
Du darfst keine Antworten zu Themen in diesem Forum erstellen.
Du darfst deine Beiträge in diesem Forum nicht ändern.
Du darfst deine Beiträge in diesem Forum nicht löschen.

Suche nach:
Gehe zu:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Deutsche Übersetzung durch phpBB.de
[ Time : 0.154s | 15 Queries | GZIP : Off ]